Vad är ditt nästa steg inom marknadsföring?
2020-talets marknadsföring drivs av data, kundförståelse och optimering. På IHM finner du verktygen som krävs för att möta utvecklingen - oavsett om du vill lära dig grunderna eller växla upp din martech-satsning.
Populära utbildningar ➤
Blogg ➤
Ta del av nya tankar, koncept och idéer från vårt bloggflöde.
Erik Modig - en modig marknadsförare
"Istället för att fokusera på en unik del, ett perspektiv, en bransch, så vill jag förstå all konsumentpsykologi. Hur vi kan rita upp en komplett bild av alla teorier"
Amanda och Olivia expanderar som A&O
"På kvällen skulle vi två ut och fira att vi gjort ett bra jobb och då sa jag: Är det nu vi säger upp oss?"
Alex Kjellbris - Elitspelare i innebandy i marknadsföring
"Alltför många tar beslut baserade på personliga åsikter och känslor om hur en webbplats eller funktionalitet ska se ut, hur ett flöde ska fungera och vad användarna tycker."
Hanna Friberg är Influencer och affärsutvecklare
"Jag är väldigt nära mina följare och de känner sig väldigt nära mig, vilket är den viktigaste usp:en med influencer marketing."
Kunskap ➤
Låt dig inspireras med tips och kunskap för att vässa din förståelse för marknadsföring.
Yrkesguide: Digital marknadsförare
Läs vår yrkesguide för rollen som digital marknadsförare och få en klararare bild av vad arbetet innebär och vilka möjligheter branschen kan erbjuda.
Guide: 10 saker som kännetecknar effektiv marketing
Fokuserar ni på rätt saker på er marknadsavdelning? Här har vi listat 10 punkter som är nödvändiga grundstenar i ett effektivt marknadsarbete.
Kan du detta om digital marknadsföring?
Behovet av digital kompetens är stort. Ofta efterfrågar man det mesta, och gärna personer med lång erfarenhet. Men har du kunskap inom följande områden blir du snabbt attraktiv på arbetsmarknaden.
Stärk din roll som marknadsförare
Olika vägar till mer ansvar. Vilken är din väg vidare? Läs guiden och få förslag på vilka av IHM:s utbildningar som skulle matcha din framtida karriär.
Så når du medvetna kunder
De är kunderna som är lika intresserade av företaget bakom produkten som produkten i sig, de är kunderna som kritiskt granskar varje köp de gör och det är kunderna ditt företag måste förhålla sig till.
Event och webinar ➤
Här tipsar vi om kostnadsfria events, lektioner och webinar inom marknadsföring.
Provlektion i Business Management
Följ med in på en lektion i Business Management och se hur du kan utveckla din förståelse för affärsmässiga resultat.
Provlektion i Sales & Marketing Management
Få du en grundläggande beskrivning av vilka marknads- och säljstrategier som driver försäljningen, hur produkt och erbjudande kan kopplas samman.
Webinar: MarCom Trends 2022
En webinarserie med Ricki Rebecka Petrini för dig som är intresserad av marknadsföringens föränderliga landskap oavsett om du är ny inom fältet eller en rutinerad kommunikatör.
Webinar: Förstå affärsmodellens fem komponenter
Vilka faktorer är det egentligen som påverkar lönsamheten? Ta del av det uppskattade webinaret där Michael Engström, lärare på utbildningen Business Management, går igenom affärsmodellens fem komponenter.