Denna webbplats använder cookies
IHM använder cookies och annan teknik för att ge dig anpassat innehåll och en bättre upplevelse på vår webbplats och visa relevanta annonser. Genom att klicka på knappen "Tillåt alla" bekräftar du att du samtycker till vår användning av cookies och spårningsteknik. Du kan också välja vilka cookies du inte vill att IHM.se ska samla genom att välja ”Visa detaljer” och därifrån anpassa ditt val.
Nödvändig
Nödvändiga cookies låter dig använda webbplatsen genom att aktivera grundläggande funktioner som exempelvis sidnavigering och åtkomst till säkra områden på webbplatsen. Webbplatsen fungerar inte korrekt utan dessa cookies.

Statistik
Cookies för statistik hjälper en webbplatsägare att förstå hur besökare interagerar med webbplatsen genom att samla och rapportera in anonym information.

Inställningar
Cookies för inställningar låter en webbplats komma ihåg information som ändrar hur webbplatsen fungerar eller visas. Detta kan till exempel röra föredraget språk eller vilken region du befinner dig i.

Marknadsföring
Cookies och annan teknik används för att spåra besökare på olika webbplatser och i olika sessioner. Detta inkluderar lagring av pseudonymiserade identifierare, såsom hashad email, i din webbläsares local storage. Syftet är att identifiera användares sessioner och skapa en bättre, mer relevant användarupplevelse samt förbättra spårningen av annonser och konverteringar.

Cookies är små textfiler som kan användas av webbplatser för att göra en användares upplevelse mer effektiv.

 

Denna webbplats använder olika typer av cookies. Vissa cookies som visas på våra sidor placeras ut av tredjepartstjänster.

 

Svensk lag säger att vi får lagra cookies på din enhet om de är nödvändiga för att du ska kunna använda den här webbplatsen. För att vi ska samla in andra typer av cookies krävs ditt medgivande.

 

Du kan ändra eller dra tillbaka ditt samtycke till cookie-förklaringen på vår webbplats.

Läs mer i vår privacy policy om vilka vi är, hur du kontaktar oss och på vilket sätt vi behandlar dina personuppgifter.

Ange ditt samtyckes-ID och datum för när du kontaktade oss gällande ditt samtycke.

Denna webbplats använder cookies
IHM använder cookies och annan teknik för att ge dig anpassat innehåll och en bättre upplevelse på vår webbplats och visa relevanta annonser. Genom att klicka på knappen "Tillåt alla" bekräftar du att du samtycker till vår användning av cookies och spårningsteknik. Du kan också välja vilka cookies du inte vill att IHM.se ska samla genom att välja ”Visa detaljer” och därifrån anpassa ditt val.
Nödvändig
Nödvändiga cookies låter dig använda webbplatsen genom att aktivera grundläggande funktioner som exempelvis sidnavigering och åtkomst till säkra områden på webbplatsen. Webbplatsen fungerar inte korrekt utan dessa cookies.

Statistik
Cookies för statistik hjälper en webbplatsägare att förstå hur besökare interagerar med webbplatsen genom att samla och rapportera in anonym information.

Inställningar
Cookies för inställningar låter en webbplats komma ihåg information som ändrar hur webbplatsen fungerar eller visas. Detta kan till exempel röra föredraget språk eller vilken region du befinner dig i.

Marknadsföring
Cookies och annan teknik används för att spåra besökare på olika webbplatser och i olika sessioner. Detta inkluderar lagring av pseudonymiserade identifierare, såsom hashad email, i din webbläsares local storage. Syftet är att identifiera användares sessioner och skapa en bättre, mer relevant användarupplevelse samt förbättra spårningen av annonser och konverteringar.

Cookies är små textfiler som kan användas av webbplatser för att göra en användares upplevelse mer effektiv.

 

Denna webbplats använder olika typer av cookies. Vissa cookies som visas på våra sidor placeras ut av tredjepartstjänster.

 

Svensk lag säger att vi får lagra cookies på din enhet om de är nödvändiga för att du ska kunna använda den här webbplatsen. För att vi ska samla in andra typer av cookies krävs ditt medgivande.

 

Du kan ändra eller dra tillbaka ditt samtycke till cookie-förklaringen på vår webbplats.

Läs mer i vår privacy policy om vilka vi är, hur du kontaktar oss och på vilket sätt vi behandlar dina personuppgifter.

Ange ditt samtyckes-ID och datum för när du kontaktade oss gällande ditt samtycke.

Från digitala dinosaurier till digitala mästare

Hej på dig. Ja just du, som sitter framför datorn, din tablet eller mobilen och funderar på vad som händer i vår digitala värld. Om du vill, så kan jag lotsa dig igenom vad som händer och vad det innebär för dig och ditt företag.

Jag heter Arash Gilan och är medgrundare och vice VD för ett bolag som heter Viva Media Group. Viva hjälper bolag att synas digital och att skapa digitala intäkter. Du kan även kalla det digital marknadsföring som ger resultat.

Men, vad jag gör är inte vem jag är. Men det jag gör, blir ett uttryck för vem jag är. Jag är 30 år och härrom dagen fick jag väldigt överraskande veta att jag är med på Shortcuts lista över 100-uppstickare i Sverige (personer under 40 år som inspirerar, engagerar och gör Sverige bättre). Riktigt kul!

Jag är väldigt passionerad över att lära mig saker och det jag vill lära mig mest kring och förstå är allt som berör digitalisering. Så pass att jag ägnar helger och kvällar att just nu skriva klart en bok i ämnet med titeln ”Get digital - or die trying” tillsammans med min författarkollega Jonas Hammarberg. Boken kommer ut till våren, under tiden bloggar jag här på IHM, så håll till godo.

Just nu så befinner vi oss i en digital transformationen som kan sammanfattas med följande tre sanningar:

  1. Allt som kan digitaliseras kommer att digitaliseras
  2. Allt som digitaliseras kan kopieras
  3. Allt som kopieras, sjunker i värde

Sanningar som kanske gör ont, men som man inte får fly ifrån. Fler och fler branscher upplever detta, från tidningshusen till detaljhandeln, banker och konsulter. Digitalisering kommer att påverka allt, men frågan är hur man förhåller sig till det?

Är det ett hot eller en möjlighet? Tanken är att jag, i en serie om ca 10 avsnitt, från vecka 51, ska blogga om det här med digitalisering, väcka tankar, provocera och ge förslag på vad man kan göra för att gå från en digital dinosaurie till att bli en digital mästare. Kanske lite väl kryddat men vi kan alltid hoppas.

Har du läst såhär långt så har jag iallafall med dig på banan, så anmäl dig på länken nedan så du inte missar något avsnitt. För nu bär det av på en digital resa som mycket väl kan förändra hur du tänker, eller för dig som företagsledare, kanske förändra hela din affärsmodell och organisation. Välkommen ombord!

Med vänliga hälsningar,

Arash Gilan vice VD