Denna webbplats använder cookies
IHM använder cookies och annan teknik för att ge dig anpassat innehåll och en bättre upplevelse på vår webbplats och visa relevanta annonser. Genom att klicka på knappen "Tillåt alla" bekräftar du att du samtycker till vår användning av cookies och spårningsteknik. Du kan också välja vilka cookies du inte vill att IHM.se ska samla genom att välja ”Visa detaljer” och därifrån anpassa ditt val.
Nödvändig
Nödvändiga cookies låter dig använda webbplatsen genom att aktivera grundläggande funktioner som exempelvis sidnavigering och åtkomst till säkra områden på webbplatsen. Webbplatsen fungerar inte korrekt utan dessa cookies.

Statistik
Cookies för statistik hjälper en webbplatsägare att förstå hur besökare interagerar med webbplatsen genom att samla och rapportera in anonym information.

Inställningar
Cookies för inställningar låter en webbplats komma ihåg information som ändrar hur webbplatsen fungerar eller visas. Detta kan till exempel röra föredraget språk eller vilken region du befinner dig i.

Marknadsföring
Cookies och annan teknik används för att spåra besökare på olika webbplatser och i olika sessioner. Detta inkluderar lagring av pseudonymiserade identifierare, såsom hashad email, i din webbläsares local storage. Syftet är att identifiera användares sessioner och skapa en bättre, mer relevant användarupplevelse samt förbättra spårningen av annonser och konverteringar.

Cookies är små textfiler som kan användas av webbplatser för att göra en användares upplevelse mer effektiv.

 

Denna webbplats använder olika typer av cookies. Vissa cookies som visas på våra sidor placeras ut av tredjepartstjänster.

 

Svensk lag säger att vi får lagra cookies på din enhet om de är nödvändiga för att du ska kunna använda den här webbplatsen. För att vi ska samla in andra typer av cookies krävs ditt medgivande.

 

Du kan ändra eller dra tillbaka ditt samtycke till cookie-förklaringen på vår webbplats.

Läs mer i vår privacy policy om vilka vi är, hur du kontaktar oss och på vilket sätt vi behandlar dina personuppgifter.

Ange ditt samtyckes-ID och datum för när du kontaktade oss gällande ditt samtycke.

Denna webbplats använder cookies
IHM använder cookies och annan teknik för att ge dig anpassat innehåll och en bättre upplevelse på vår webbplats och visa relevanta annonser. Genom att klicka på knappen "Tillåt alla" bekräftar du att du samtycker till vår användning av cookies och spårningsteknik. Du kan också välja vilka cookies du inte vill att IHM.se ska samla genom att välja ”Visa detaljer” och därifrån anpassa ditt val.
Nödvändig
Nödvändiga cookies låter dig använda webbplatsen genom att aktivera grundläggande funktioner som exempelvis sidnavigering och åtkomst till säkra områden på webbplatsen. Webbplatsen fungerar inte korrekt utan dessa cookies.

Statistik
Cookies för statistik hjälper en webbplatsägare att förstå hur besökare interagerar med webbplatsen genom att samla och rapportera in anonym information.

Inställningar
Cookies för inställningar låter en webbplats komma ihåg information som ändrar hur webbplatsen fungerar eller visas. Detta kan till exempel röra föredraget språk eller vilken region du befinner dig i.

Marknadsföring
Cookies och annan teknik används för att spåra besökare på olika webbplatser och i olika sessioner. Detta inkluderar lagring av pseudonymiserade identifierare, såsom hashad email, i din webbläsares local storage. Syftet är att identifiera användares sessioner och skapa en bättre, mer relevant användarupplevelse samt förbättra spårningen av annonser och konverteringar.

Cookies är små textfiler som kan användas av webbplatser för att göra en användares upplevelse mer effektiv.

 

Denna webbplats använder olika typer av cookies. Vissa cookies som visas på våra sidor placeras ut av tredjepartstjänster.

 

Svensk lag säger att vi får lagra cookies på din enhet om de är nödvändiga för att du ska kunna använda den här webbplatsen. För att vi ska samla in andra typer av cookies krävs ditt medgivande.

 

Du kan ändra eller dra tillbaka ditt samtycke till cookie-förklaringen på vår webbplats.

Läs mer i vår privacy policy om vilka vi är, hur du kontaktar oss och på vilket sätt vi behandlar dina personuppgifter.

Ange ditt samtyckes-ID och datum för när du kontaktade oss gällande ditt samtycke.

Strategic Digital Marketing

Transform Your Online Marketing with the right strategic approach
Duration: 4 - 6 days
Implement sustainable processes
Right content to right audience
Create seamless marketing
IHM Strategic Digital Marketing provides you with concrete tools and methodologies to help you take your company's digital presence and communication all the way from strategy to conversion and optimization.

Optimize your marketing

In the digital business world, value is created through continuous analysis and monitoring of customer behavior across your various channels - including website and design, social media, email marketing, search engine advertising, search engine optimization, and much more. With the Strategic Digital Marketing course, you will gain a deeper understanding of how all efforts work together to create the most effective digital customer journey.

Who is this course for?

This training course is designed for individuals in strategic roles who want to gain in-depth knowledge and strategic understanding of digital marketing. Upon completion of the course, you will have a comprehensive grasp of the breadth and depth of your efforts and be able to set strategic goals for execution, ordering, and specifying the right approach - whether you are a manager, salesperson, marketing manager, or entrepreneur.

Learning outcomes

  • Develop a comprehensive understanding of the digital ecosystem and how various components, tools, channels, and platforms interact.

  • Master the ability to measure and analyze customer behavior across your digital platforms and channels.

  • Gain insights into the most commonly used systems and tools that empower you to enhance your digital presence.

  • Acquire knowledge of agile methodologies and their impact on workflows, budgets, and outcomes.

  • Refine your ability to identify all stages of the customer journey and deliver the right content to the right audience at the right time.

  • Deepen your understanding of audience analysis, personas, and the importance of tailoring content to specific demographics.

  • Gain strategic expertise in crafting and maintaining a robust digital business strategy.

Apply to this education here

Education fee

34 900 SEK / VAT exluded
43 625 SEK / VAT included

Scope

On-site courses in Gothenburg and Stockholm will be held over 4 full days, from 9:00 AM to 4:30 PM.

Distance learning courses will be held over 6 half-days, from 8:30 AM to 12:30 PM.

Contact me for more information
Contact me for more information

Elisabet Ek

Phone: 040-601 23 08
Email: elisabet.ek@ihm.se

Learning modules

You will gain a comprehensive understanding of digital marketing and its components on a strategic level. You will learn which components make up the digital ecosystem, how they are interconnected, and what synergies the channels can generate. We will discuss the importance of working with an agile approach and its impact on the workflow, budget, and results.

  • The Digital Ecosystem
  • Goals & Measurement
  • Resources
  • Agile Approach
  • Strategic Planning (ROI)
  • Channel Strategies (CCM)
  • Customer Journey
  • Audience Strategy and Personas

You will learn to work concretely and strategically with the digital landscape and its central activities. You will learn how social media can be used to drive conversions and how to strategically plan, implement, and optimize relevant activities in each channel.

  • Social Media Advertising
  • Facebook & Instagram
  • LinkedIn
  • Other Social Channels
  • Influencer Marketing
  • Remarketing

You will gain an understanding of the importance of working with both organic and paid channels in Search Marketing. You will learn about the relevant components and tools available in SEO and SEM, and you will gain a deeper understanding of strategic planning as well as practical knowledge in the different areas.

  • Search Engine Optimization (SEO)
  • Exercise Search Engine Marketing (SEM)
  • Display
  • Remarketing

Throughout the training days, we will alternate between theoretical reviews, practical exercises, and case studies. This will allow you to gain a deeper understanding of digital marketing and a more strategic perspective on the various components. As a participant, you will be an active part of the exchange of experience and knowledge building.